Jack Frost: Z otroctva k synovstvu (recenzia)

Späť na články

Kniha Z otroctva k synovstvu ma zaujala hneď svojim úvodom. Autor – Jack Frost v ňom hovorí, že jej čítaním sa budeme utvrdzovať v tom, že kniha je vlastne o nás, o našich životoch a našom spôsobe uvažovania. A nemýlil sa!

Knihu som začínala čítať s rešpektom, keďže som ešte doteraz nečítala nič s podobnou tematikou. Po pár stranách ma však napätie opustilo a vychutnávala som si zaujímavý postoj k vzťahu k Bohu z pozície otroka a syna. Kniha je pretkaná osobnými príbehmi autora z jeho súkromného života, čím ma kniha ešte väčšmi pritiahla – problematiku totiž autor hneď demonštruje na príklade vlastného života.

Rada by som podotkla, že Jack Frost je naozaj skvelou osobnosťou, ktorá si počas svojho života prešla všeličím. Z profesijného hľadiska vystriedal viacero smerov, kým našiel svoje miesto v Otcovom náruči. Mnoho jeho zápasov o holý život na ňom zanechalo známky, ktoré jasne hovoria o meniacom sa postoji k vlastnému životu.

Autor popisuje to, ako všetci hľadáme svoju vlastnú identitu, snažíme sa presadzovať vlastné názory a bojujeme o každú štipku pozornosti a uznania. To všetko je znak, že sa necítime ako deti, ktoré sú doma pri svojom Otcovi, ktorý nás nekonečne miluje.

Autor popisuje to, ako všetci hľadáme svoju vlastnú identitu, snažíme sa presadzovať vlastné názory a bojujeme o každú štipku pozornosti a uznania. To všetko je znak, že sa necítime ako deti, ktoré sú doma pri svojom Otcovi, ktorý nás nekonečne miluje. Skutočne to tak je. Ruku na srdce, kto z nás sa nikdy nepokúšal pozdvihnúť svoje vlastné úsilie pred kolegami v práci, alebo kto nezamlčal nejaké skutočnosti, aby viac uznania pripadlo práve jemu – i keď neprávom? Toto sú predsa znaky, na ktorých je jasne vidieť, že všetci máme srdce siroty, ktoré je potrebné nahradiť láskou. Táto cesta je zdĺhavá a náročná. Je len na nás, ako a či vôbec sa staneme pravými synmi a dcérami. Mali by sme mať na zreteli, že je len na nás ako svoj život prežijeme a čím bude naplnený.

Kniha ma nechala uvažovať nad vlastnými postojmi a správaním, ale i pasivitou v mojom živote. Osobne ma oslovila časť, v ktorej autor popisuje že dôležitou časťou je odpustenie ľuďom, ktorý nám možno i nevedomky ublížili. Základom je mať čisté srdce, ktoré vieme ponúknuť Bohu. Jeho láska je nekonečná, tak ju prijmime a a staňme sa skutočnými Božími deťmi.

Knihu rada odporučím čitateľom, je skvelá. Myslím, že skutočne každý si v nej nájde to svoje a zároveň si povie: „skutočne je to o mne“. Dúfam, že každý kto si túto publikáciu prečíta nájde svoju vlastnú cestu z otroctva k synovstvu.

Autor recenzie: Zuzana Farkašová

Zdroj: zachej.sk

Ak ťa kniha Z otroctva k synovstvu zaujala, môžeš si ju zakúpiť v kníhkupectve Zachej kliknutím TU.